ladyviolettdesign.blogg.se

Denna blogg kommer främst handla om mitt nya stora intresse- SÖMNAD, men med en trevlig mix av små inslag från min vardag/familjeliv.

Ännu en dag på sylan i Söderköping

Har idag varit ännu en dag på sylan på Sparven i Söderköping. 😊 Hade inte lika bra flyt idag som fredags så denna tog hela dagen att rita av klart, klippa ut och sy. Sydde parallellt på ett UFO som legat i 8 månader som jag givetvis klantade mig på ännu en gång så det kommer högst troligen ligga ofärdigt ett tag till. 😝

Fjädertyget till min Cozy dress fick jag laborera länge med innan jag fick ut mina delar. Blev tvungen att dela övre bakstycket för att få till det. Tyget köptes i början av min sytokstid på den tiden när jag hade noll koll på tygåtgång och överskattade grovt vad man kan få ut på en meter. 😅

/Lady Violett 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: