ladyviolettdesign.blogg.se

Denna blogg kommer främst handla om mitt nya stora intresse- SÖMNAD, men med en trevlig mix av små inslag från min vardag/familjeliv.

Sommarkläder

Sommarvärmen kom plötsligt och oväntat hit och jag ligger långt efter med att sy till min Linnéa och Jonathans sommargarderob. Linnéa lider det ingen brist på. Hon har kläder högt och lågt så hon klarar sig ändå. Värre är det för mig och Jonathan som växer så det knakar och för mig som krymt. 
 
Detta skar jag ut och påbörjade natten till fredag. 
 
Som sedan slutfördes under fredagen. 
Jonathans sommarset fick tummen 👍 men mina Capri blev en flopp. Mönstret var anpassar för trikå och jag sydde i öglan jogging och med ett par tanke vurpor blev dom för stora i midjan och för tajta om vaderna. Blir till att återbruka tyget och sy nåfkr åt Linnéa av det istället. 😝
 
 /Lady Violett 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: