ladyviolettdesign.blogg.se

Denna blogg kommer främst handla om mitt nya stora intresse- SÖMNAD, men med en trevlig mix av små inslag från min vardag/familjeliv.

Rädda, rädda, rädda, sprätta, sprätta, sprätta...

Äntligen är mor och dottermatchning i fjäderjoggingtyget från Jonic-textil klara efter fel klipp vid utklippningen i tyget av båda byxorna och med för lite tyg för att göra om och göra rätt och inget mer tyg att köpa blev ledorden i denna sömnad rädda, rädda, rädda, sprätta,  sprätta, sprätta.... Men nu är dom äntligen (kanske) klara efter kvällens 3 timmars syjunta med massa klantiga misstag och med en mycket missnöjd bebis som ledsnade på slutet. Racer sydde dit midjemudd på Linnéas byxor till Jonathan skrik blev inte precis toppresultat. Tycket dom ser lite konsta uti sömen en bit fram i kanten. Är inte så markant mig mudden sträcks ut som när den ligger slappt så får se hur mycket det syns på innan jag bestämmer mig för om jag ska nöja mig så eller sprätta midjemudd en andra vända. 😝 Första gången glömde jag sätta öljetter men så visade sig midjan vara för vid så hon höll på att tappa dem hela tiden så skulle bland annat sy om mudden och sätta öljetter och snöre under kvällens syjunta vilket visade sig vara det enda jag fick gjort. 😯
 
Joggingtyg med fjädrar och svartmudd från Jonic-textil.  Öljetterna från Sweetstuffdesign, snöre från den lokala hobbubutiken och konstläder spill som förstärkning och dekor av spill från Lillagodingen design. Byxmönster (Linnéas) ett gratismönster från gruppen "Vi sytokiga"  på Facebook och (mina ) Inner peace Yogapants från Sewingheartdesign. 
 
Linnéa i byxorna innan jag sydde om mudden och satte dit öljetter och snöre. 
Fel klippningarna räddades med förstärkt stretch sicksacksömade hjärtan, trianglar och utåtpåliggande fickor. 
 
/Lady Violett 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: