ladyviolettdesign.blogg.se

Denna blogg kommer främst handla om mitt nya stora intresse- SÖMNAD, men med en trevlig mix av små inslag från min vardag/familjeliv.

Sprätta, sprätta, sprätta...

Den senaste tiden har det sprättat mycket mer än det sytts. 
Jag och min kantbandare är ännu i lära känna stadiet. 
Efter många timmars misslyckanden och sprättande så lyckades jag Med hjälp av en vän kanta dessa blivande pyjamasar drägligt nog...
 
Och idag...
...blev Linnéas pyjamas äntligen klar och hon poserade glatt för kameran. 😊 
 
Förra helgen var jag och Jonathan på syjunta. 
Första dagen fick jag sytt detta...
...3 dregglisar, ett par babyvantar och en balaklavamössa/Tittutrut åt Jonathan i detta underbara tyg från Jonic-textil fodrad med bomullsfleece från tyg.se 😊 
 
Andra dagen blev endast en tubsjal åt maken klar och några byxor påbörjade. Resten av tiden gick åt att göra misstag/bygga på sprättberget och till sprättande av kantband. 😝
 
Jonathan manekängade så fint så i sin pappas nysydda halstub. 😄
 
/Lady Violett 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Yvonne
skriven :

Övning ger färdighet! Du är duktig som inte ger dig!
Kram!

Svar: Tack! 💗 Ja, envis är jag och tur är det för tabbar mig stup i kvarten så hade jag inte sprätta hade jag nästan inge fått något alls klart. 😂
Igår sydde jag fast ena ärmen på min pyjamaströjan i sidostyckena när jag skulle sy ihop sidan. 😝

Kram!
ladyviolettdesign.blogg.se