ladyviolettdesign.blogg.se

Denna blogg kommer främst handla om mitt nya stora intresse- SÖMNAD, men med en trevlig mix av små inslag från min vardag/familjeliv.

Återbruk

Idag hakade jag på trenden att sy egna kaffefilter som man kan koka och återanvända istället för att köpa, använda och slänga engångsfilter. 


Sydde mina av ett örngott till ett påslakan set som jag köpt åt Jonathan som visade sig ha fel dimensioner vilket jag inte upptäckte först efter att jag tvättat det inför användning och skulle bädda hans säng med det för första gången. Så nu blev det äntligen något meningsfullt av mig felköp. 😊 

Det man ska tänka på när man syr kaffefilter är att man kokar tyget innan för man vill inte ha kemikalier från nya otvättade tyger i sitt kaffe och man vill heller inte ha tvättmedelsrester i kaffet. 

Man behöver heller inte koka sina tygfilter efter varje användning utan det räcker med att sköljs ur dom och koka ibland. 


Kaffet smakade bra. 😊

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: