ladyviolettdesign.blogg.se

Denna blogg kommer främst handla om mitt nya stora intresse- SÖMNAD, men med en trevlig mix av små inslag från min vardag/familjeliv.

Min lilla blivande sytok ❤️

Har haft sällskap av Linnéa i syrummet. Hon såg en bild på Facebook på en 6 åring som sytt sig en kjol med stöd av sin faster och då ville Linnéa också sy sig en kjol.

Sagt och gjort. Linnéa fick välja ut kjolsmodell och tyg. Jag ritade av mönstret och skar ut tyget. Linnéa fick sitta i mitt knä och sy ihop den. Jag skötte gasen och instruerade henne hur hon skulle styra in tyget i overlocken. 

Hon sydde sig en muddad helcirkelkjol med rull fåll för att minimera antalet sömar så hon inte skulle tappa intresset under processen. 






Dagen efter ville Linnéa sy sig ett linne att ha till sin kjol. Jag ritade av mönstret och markerade ut på tyget var Linnéa skulle klippa. Men Linnéa klippte snett och jag fivv skäll - Mamma hur kan du låta mig klippa själv! Jag kan ju inte! 😡

Jag svarade att det inte gjorde något att det blev fel. Det är bara att klippa ut ett nytt stycke och ingen kan perfekt från början. Man måste öva. Linnéa ville dock inte öva så jag fick skära ut delarna åt henne. 

Linnet krävde lite mer stöd än kjolen då den skulle bandkantas en hel del och Linnéa ville ha vinyltryck på. Men hon sydde ihop styckena och sydde fållen. Hon satt med och styrde in tyget i bandkantaren tillsammans med mig. 


Linnéa gick lite banans med viynyltrycken och ville ha flera. ❤️

Min duktigt tjej. 💖 Linnet var på gränsen till lite för många moment för att Linnéa skulle orka behålla intresset från början till slut. 

Nu vill Jonathan också sy sig en snurrkjol. Tur jag ska på sylan i helgen så jag också får sytt nått! 😅

/Lady Violett 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Yvonne
skriven :

Bravo Linnea!!
Det är bra med Magnus och hans barn Han har två döttrar och en son!
Kram!