ladyviolettdesign.blogg.se

Denna blogg kommer främst handla om mitt nya stora intresse- SÖMNAD, men med en trevlig mix av små inslag från min vardag/familjeliv.

Dagens skörd

Har idag varit på en heldags syjunta. 😄 Riktigt trevligt men är helt slut i knoppen. 
 
Barnfria 8.15-ca:13.30 symaskinskrångel och strul med att stryka fast reflexvinyl. Men rättade till sig efter ett par timmar. 
 
Ca:13.30-20.00 Jonathan anslöt mig då och lite fel här och där men flöt på ganska bra ändå. Lite att sprätta med hem men inte alls så som sist och betydligt mer som blev klart denna söndag än förra. 😊 
 
Dagens skörd- En meps med matchande halstub åt Linnéa, två halstuber åt Jonathan (han ska få en vändbar meps i motsvarande tyger som sina tuber men symaskinen skapade trassel när jag skulle sy dekorsömen på hans mepsskärm så måste skära ut en ny skärm). En favorit i repris (Hallonsmulans baggydress i sovande rävar tyget. Endast knappning kvar). En Tiny te body som efter 1,5 månad i UFO högen (Ofullständiga objekt högen) som fick bli en tröja då jag insåg att om jag hållit mig till ursprungsplanen hade Jonathan kanske kunnat ha den som body ett par veckor innan den skulle behöva göras om till tröja för att den blivit för kort i grenen. Sen ett par kugghjulsbyxor som hade kunnat ha en matchande tröja till färdig idag om jag inte hade klantat mig. 😝 Nu måste det till lite sprättande innan jag kan sy klart den. 😜
 
Jonathan provar sin nystädat tröja som nu endast väntar på att få sin knäppning på axeln. 😊 
 
/lady Violett 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Yvonne
skriven :

Du är ju proffs på att sy!
Kram!