ladyviolettdesign.blogg.se

Denna blogg kommer främst handla om mitt nya stora intresse- SÖMNAD, men med en trevlig mix av små inslag från min vardag/familjeliv.

Bundis med sprättaren

 
 
När man sprättat samma kantband 5 gånger i samma hals får man ge upp och inse att bodysarna till byxan jag sytt klart inte är menade att bli klara ikväll. Första 4 gångerna fick jag sprätta för att jag slutade efter halsringensslut och inte ända ut på ärmen som jag borde för att kunna sätta knapparna i kantbandet. Tänkte varje gång att ska ju bara vara knäppning på ena axeln men axeln inte skulle ha kantband är ju redan ihop sydd. 😝 Så 5:e gången ritade jag en slutmarkering så jag inte skulle avsluta på fel ställe. Men då tog givetvis undertråden tog slut. 😴

Nåja byxorna blev dock klara med en mudd med sömen utåt istället för inåt. När ska jag lära mig att sluta tvärt när Jonathan börjar bli missnöjd istället för att tänka - "bara en ynka mudd kvar. Det går ju så fort". Och syr och sätter den självklart med sömen åt fel håll . Det är långt ifrån första gången jag samlat på mig en massa att sprätta för att jag envisas med att göra "klart" för att det är sååå nära när Jonathan börjat att ledsna.. Bättre sluta direkt och sy de lilla som är kvar när Jonathan är nöjd igen så kanske jag slipper sprätta fult så mycket.

Nä, nu ska jag klippa ut lite fler syprojekt utöver dessa två bodys att ta med till morgondagens syjunta. 😊

 

/Lady Violett 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Yvonne
skriven :

Man lär sig av felen.Ingen är fullkomlig från början
Kram!Om du visste hur mycket jag har sprättat upp . Det var så att jag slet ut sprättarna.Kram!

2 Anonym
skriven :

Hahaha ja och jag har redan knäckt en sprättare. 😂 Nu är det bara att knappa kvar men fästena på min prymtång har blivit dåliga så blev det snett hela tiden så taggar hamnade delvis utanför så måste beställa nya fästen. Kram!

3 Yvonne
skriven :

Godmorgon!
Det är bara genom övning och övning man klarar det till sist!
Ha en bra dag! Kram!

4 ladyviolettdesign.blogg.se
skriven :

Godmorgon! Mycket övning blir det men även fast det blir mycket art sprätta är det ändå roligt. Ska bli kul när det blir klart så Jonathan får prova setet. Håller just på med sluttampen. Sätta knapparna. Kram!