ladyviolettdesign.blogg.se

Denna blogg kommer främst handla om mitt nya stora intresse- SÖMNAD, men med en trevlig mix av små inslag från min vardag/familjeliv.

Plagg 42/2018

42/2018 Blev denna Peplum till mig. Mönster från Made by Runi men inte helt enligt mönstet då jag råkade skära ut två framstycken och inte hade tyg kvar till ett bakstycke så fick ens framstycke förvandlas till ett bakstycke med hjälp av en spets som jag fått av min farmor. Sen ville jag behålla kanten på spetsen så blev inte att bandkanta hela halsrigninngen och sen tyckte jag inte att lit bruna kantband passade med spetsen så passade på att testa kanta med tyget istället för första gången och när jag ändå höll på att testa nya symoment testade jag även på att sy rullfåll med hushållsmaskin. Nästa rullfåll ska testas på overlocken.

\n

Det är allt tur man klantar sig ibland för denna blev ju bra mycket fräsigare med spets, rullfåll och kantband i tyget och så fick jag ju lär mig en massa nytt på köpet. 😆





/Lady Violett 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: