ladyviolettdesign.blogg.se

Denna blogg kommer främst handla om mitt nya stora intresse- SÖMNAD, men med en trevlig mix av små inslag från min vardag/familjeliv.

Symarathon

Joakim och barnen har varit bortresta sedan i söndags förmiddag så när jag inte jobbat, städat eller pustat i värmen har jag sytt.

En A-line dress till mig med matchande trosor och rengöringspads...


Första gången jag syr med vikresår så behöver öva lite mer och få till en lagom sträckning på det. 

Ett nytt tillskott till Jonathans höstgarderob....

Ett par trosor som legat 1 år och väntat på att få trosresår. Passar inte längre Linnéa så en kompis dotter som nyligen blivit blöjfri ska då dem. 😊



En syskonmatchning i Babblarna flyger tyget från Pysslabon till min kompis fina döttrar blev till. 😊 


Ännu en present. En baggydress i storlek 80 blev sydd. 😊 

Och sist men inte minst detta tillskott till Linnéas höstgarderob. 😊 


Behöver dock en tvätt för att få bort resterna från limpennan. 😜

/Lady Violett 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Yvonne
skriven :

Du är så duktig på att sy så jag häpnar!
Tack för berömmet.Det var jag som var lyckligt lottad som hade er som elever .I mitt hjärta så är du fortfarande mitt lilla maskrosbarn.
Ha det så gott med din familj och var rädda om varandra!
Kram!

2 Yvonne
skriven :

Du är så duktig på att sy så jag häpnar!
Tack för berömmet.Det var jag som var lyckligt lottad som hade er som elever .I mitt hjärta så är du fortfarande mitt lilla maskrosbarn.
Ha det så gott med din familj och var rädda om varandra!
Kram!

3 Yvonne
skriven :

Vi hade en härlig bra dag.Jag skulle så gärna vilja träffa er också .Tyvärr går det inte den
dag då du föreslog. Jag har lovat att passa Balder för över en månad sen de ska ha kräftskiva. Balder är inte säker med barn.Vi får hitta en annan dag!
Kram till er alla!