ladyviolettdesign.blogg.se

Denna blogg kommer främst handla om mitt nya stora intresse- SÖMNAD, men med en trevlig mix av små inslag från min vardag/familjeliv.

Softshell set och julklapps sömnad

Är så stolt! Köpte ett mönster där svårighetsgraden var satt till svår och jag lyckades få ihop det. 😊



Jacka och överdragsbyxor åt Linnéa i softshell. Första jackan, första gången jag sytt i softshell, första gången jag sytt stickning och infodring. Gjorde om mönstet lite genom att lägga till öljetter, sätta rundresår och stoppar för att göra luvan och nederkanten av jackan reglerbar.
Använde detta mönster som grund.
Idag har jag äntligen börjar så smått med julklappssömnaden. Först ut ska bli en sångpåse till Linnéas förskola.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: